יום שבת, 18 בספטמבר 2010

סיכום שבועי - הזמניים, הקבועים והמקובעים

על פצצות זרחן, שעות זריחה, ועל הקמח והתורה...                                                                                                                        


1


"גולדסטון, שים לב", זועק "ישראל היום", בעקבות ירי פצצות הזרחן מכיוון עזה לישראל, ומצטט את ראש המעוצה האזורית אשכול, חיים ילין, שאשכרה רוצה להתקשר לאדון גולדסטון ולבכות לו.

אכן אפקט מוזר יש לו, לזרחן: לעוור אנשים ולהפוך אותם לטוקבקיסטים. שוב יוצא שהדבר הכי קבוע ועקבי בישראל הוא חוסר העקביות וחוסר הראייה האסטרטגית. כל המאמץ שהושקע במאבק נגד עצם הלגיטימיות של גולדסטון חוטף כאן יריית מרגמה ברגל. הרי אי אפשר גם לפסול את גולדסטון (האיש, לא הדו"ח), וגם לבקש פתאום את דעתו ואת תגובתו.


2

ואם כבר מדברים על אסטרטגיית ההסברה הישראלית, שמתי לב שחזר לחיינו הקמפיין שמזמין כל תייר ישראלי בארוחת "הכל כלול" בחו"ל להיות מסביר לאומי. אני שוקל לנסוע לחו"ל בקרוב, ולכן, כאדם שאכפת לו, וכאדם שגם עסק דקה וחצי בחייו בתקשורת, חפרתי והפכתי באתר ההדרכה הממשלתי, אבל לא מצאתי תשובות.

אנא עזרו לי: איך אוכל להסביר לגויים שישראל היא האור שלהם, שהיא מדינה מערבית ומודרנית? איך אוכל להתמודד עם העובדות שיטיחו בפני, על נשיא מדינה שעומד למשפט באשמת אונס, שרים בממשלה שנשלחו לכלא עקב שוחד או גניבה, וראש ממשלה שעומד לדין על כמה וכמה אישומים של שוחד ושחיתות?


3

ואם כבר ממשלה, קשה להבין מדוע השר אלי ישי מתנגד ללימודי הליב"ה במוסדות התורניים. או שזאת צביעות, או שזאת בורות. הרי מאז ומתמיד שילבו היהודים תורה וקמח. הרי השבת הצליחה לשמור על עם ישראל רק כי היא התקיימה לצד ימי חול של עבודה ומסחר. העם היהודי לא היה שורד אם היה בוחר בתורה בלבד, פשוט בגלל שהיה מת מרעב, והשר ישי יודע את זה. הוא יודע את זה כי הוא בא מרקע כזה, שמחייב עבודה ומעשה כדי לאכול. אבל הוא רוצה כנראה לשמר את צאן מרעיתו כלומדי תורה בלבד, כדי שימשיכו להיות סמוכים אל שולחנו.


4

ואם כבר השר ישי, כל הדיון הישראלי בנושא זמן המעבר ל"שעון חורף", דחק הצידה את הדיון העולמי שמתקיים בנושא, ואינו קשור ליום הכיפורים, אלא לחשבון נפש (וחשבון כלכלי) של עצם הרעיון של "שעון קיץ".

מאמר שפירסם "סיינטיפיק אמריקן" מעלה סימני שאלה בדבר נחיצותו ויעילותו של המנגנון הזה. השינויים באופי צריכת האנרגיה (מזגנים בשעות השמש לעומת תאורה בשעות החשכה) גורמים לחסכון הכספי של שעון הקיץ להיות קטנים יותר, לפעמים לא מורגשים.

אבל לא נורא. אנחנו אור לגויים, גם בשעות החושך. אנחנו, כמחאה, נקיים באופן מלאכותי שני אזורי זמן במקביל!


5

ואגב יום הכיפורים, יש גם בעיה מסויימת בהצגת המאבק הזה על תאריך סיום שעון הקיץ (אין באמת כזה דבר "שעון חורף") כמאבק נגד כפיה דתית והתעקשות של דתיים. רוב האנשים צמים ביום הכיפורים, ודווקא החילוניים שבהם רוצים שזה יגמר מוקדם יותר.

אני, בכל מקרה, צם ועושה חשבונות נפש, ולא ממש משנה לי באיזה אזור זמן אני. חתימה טובה לכולם.


אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה